Pielęgnacja włosów

Witajcie po chwilowej przerwie, właśnie wróciłam i siadłam przy ciepłym kakao, żeby do Was napisać:) A że kupiłam kilka produktów, postanowiłam napisać  jak ja dbam o swoje włosy. Kosmetyki do włosów często zmieniam, mowa tu o szamponach głównie, ale niektórym jestem wierna i kupuje je jak mi się skończą:) Biorę pod uwagę aby kosmetyki, których używam nie zawierały parabenów, silikonów i innej chemii, ale nie zawsze da się tego uniknąć:(

Moje włosy są długie, proste i należą raczej do tych suchych, zwłaszcza na końcówkach.

Tak jak napisałam powyżej raczej nie zwracam uwagi jaki szampon biorę z półki, przeważnie ten, który jest aktualnie w promocji. Szampon ma po prostu umyć włosy, od ich pielęgnacji są inne kosmetyki. Biorę dużą butelkę ze względu na długie włosy. W chwili obecnej używam Garniera Ultra Doux Sekrety Prowansji, który zawiera olejek migdałowy, pięknie pachnie i włosy nie puszą się po nim:

1

Drugim szamponem, który używam jest przeciwłupieżowy z Isany, wiadomo, że szampony przeciwłupieżowe wysuszają włosy i skórę głowy ale ja zapobiegawczo wolę go mieć pod ręką:

2

Jak kończy mi się ten szampon to kupuję przeważnie dużą butelkę z Ziaji i wcale nie pachnie brzydko pokrzywą, tylko ładnie:

3

Co do odżywek, to lubię te nawilżające, wygładzające i prostujące. Teraz mam niebieską Isanę nawilżającą, do włosów suchych i zniszczonych, bez silikonów i parabenów, to chyba jakaś nowość bo wcześniej nie widziałam jej na półkach w Rossmannie. Pięknie pachnie świeżością i włosy są po niej ładnie wygładzone i dobrze się rozczesują:

4

Do tej odżywki dodaję także maskę z Ziaji, która bardzo dobrze wygładza i odżywia włosy. Właśnie zrobiłam sobie jej zapas, kupiłam dodatkowe dwa opakowania. Maska jest naprawdę świetna, można ją stosować na dwa sposoby:

1. Nanieść na mokre włosy, wmasować i zostawić na 3-5 minuty i spłukać.

2. Wmasować na zniszczone końcówki włosów i nie spłukiwać.

Można ją także po umyciu włosów, wmasować we włosy i zostawić tak na ok. pół godziny albo i dłużej, wtedy to dopiero włosy ślicznie wyglądają. Są gładkie, sypkie, prościutkie, pięknie pachną. Ja uwielbiam tą maskę, ale jest ona dość trudna do kupienia. POLECAM z czystym sumieniem:

5

Czasami jak mi się chce, lubię olejować włosy. Do tego celu zwykle używam oleju kokosowego (pamiętajcie by był tłoczony na zimno) i olejków z Alterry. Można dodać także oliwę z oliwek albo olejki do pielęgnacji ciała, np. Babydream dla niemowląt. Po prostu wmasowuję olejki we włosy na całej długości i w skórę głowy, spinam włosy i zostawiam tak na kilka godzin albo kładę się spać. Po upływie czasu zmywam wszystko dwa razy szamponem. Jednak jeśli nie chce mi się bawić to wystarczy sam olejek kokosowy albo gotowa maska i uzyskamy podobny efekt:)

Do wzmocnienia końcówek dawno temu używałam jedwabiów, ale włosy szybko przyzwyczajają się do takiego typu kosmetyków. Kiedyś jak używałam jeszcze masek z firmy Biovax, które nie za bardzo mi pod pasowały, skusiłam się na serum z wit. A+E:

6

To był strzał w dziesiątkę, serum naprawdę poprawiło kondycję moich włosów. Nakładałam je na 3/4 długości włosów i wmasowywałam. Włosy były gładkie i lśniące.  Teraz nie mogę go nigdzie znaleźć a jak już jest to drogo kosztuje za tak małą pojemność:(

Jako zamiennika serum z Biovaxu używam i będę używać nadal jak tylko go znajdę, termoochronę z Mariona. Miał taką samą konsystencję (oleistą) co Biovax i działam podobnie a przy tym chronił przed wysokimi temperaturami. Występuje ten kosmetyk także w formie aerozolu ale ja nie lubię takich psikadeł, bo włosy się po nich puszą:(  Jak tylko znajdę tą mała czerwoną buteleczkę, zrobi jej zapas:

7

Mariona także serdecznie POLECAM:)

Jako przedłużenie świeżości włosów używam suchego szamponu z Ziaji, nie używałam innych ale ten mi w zupełności wystarcza:) Spryskuję nim włosy przy nasadzie i jestem gotowa do wyjścia. Dzięki niemu mam  jeden dodatkowy dzień bez mycia włosów:) Buteleczka jest dosyć spora, bo ma 200 ml i kosztuje ok. 10 zł. WARTO:) :

8

I tak wygląda moja pielęgnacja. Jedne kosmetyki się zmieniają inne zostają ze mną na dłużej:) Dajcie znać czego Wy używacie, może i mi coś podpasuje:) Pozdrawiam i życzę miłego czytania:)

Jedna uwaga do wpisu “Pielęgnacja włosów

  1. ja używam : zwykłego szamponu familijnego, do tego najczęściej odżywki do włosów z loreal elseve ( aktualnie mam total repair, lubię też z racji włosów farbowanych właśnie do włosów farb. w czerwonej tubce), a niezawodna i niezastąpiona to maska mleczka kallos.

Skomentuj

