Placuszki z serkiem Danio

Dziś propozycja na śniadanie, obiad lub kolację.

Placuszki a’la racuszki z jabłkami i dużym serkiem waniliowym

Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • duża szczypta soli
  • duża szczypta cynamonu
  • 400 g serka waniliowego ( ja użyłam Danio)
  • 150 ml mleka
  • 4 duże jajka
  • 4 jabłka (ok.500-600g)
  • można też cukier, jeśli komuś będzie za mało słodkie

Podałam dokładnie ile trzeba tych składników, jednak ja zawsze robię na oko:) Powinna wyjść konsystencja gęstej śmietany.

A więc do dzieła:

Do miski dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sól i cynamon, mieszamy. Następnie dodajemy serek, mleko i jajka, mieszamy wszystko.

Jabłka obieramy, wycinamy gniazdo i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy do ciasta i mieszamy delikatnie.

Placuszki nakładamy na minimalną ilość rozgrzanego oleju. 1-2 łyżki ciasta na 1 placuszek.

Odsączamy z tłuszczu na papierowym ręczniku.

Podajemy z cukrem pudrem, dżemem, sosami albo syropem klonowym, kto co lubi:)

20130618_185140

Wyjdzie ok.25-30 placuszków, w zależności od wielkości, mi na patelnie wchodziły po 3.

Gotowe:) Smacznego!

20130618_185756

Skomentuj

