Spaghetti z brokułami

W zamrażarce mam brokuły i małego kalafiora. Co by z nimi zrobić? Wiem. Połączę je z makaronem, potrzebne mi będą:

  1. 2 duże brokuły
  2. 1 mały kalafior
  3. 1 duży jogurt naturalny, ja użyłam 0%
  4. pół dużej śmietany 10-12%
  5. 3 -4 średniej wielkości cebule
  6. ok. 4-5 ząbki czosnku
  7. sól, pieprz, suszona natka pietruszki, suszony czosnek

Najpierw kroimy na mniejsze kawałki brokuły i czosnek, gotujemy w osolonej i posłodzonej wodzie. Wyjmujemy i studzimy, potem kroimy na jeszcze mniejsze kawałki.

W między czasie kroimy cebule w dość dużą kostkę i dusimy na wodzie lub podsmażamy (jak kto woli) na patelni. Dodajmy posiekany czosnek i dalej dusimy. Przenosimy czosnek z cebulą do większego garnka i dodajemy brokuły z kalafiorem. Mieszamy na małym ogniu i dodajemy jogurt i śmietanę. Podduszamy jeszcze chwilę, doprawiamy i sosik mamy gotowy.

Ja do sosu użyłam makaronu spaghetti ale można oczywiście zastąpić go innym rodzajem albo kaszą, ziemniakami czy ryżem:) Na talerzu prezentuje się tak:) a jakie smaczne, palce lizać:)

20130929_155434

2 uwagi do wpisu “Spaghetti z brokułami

Skomentuj

